Ministr Slamečka tak na Pecinův popud musí vypracovat „komplexnější materiál zohledňující dlouhodobou představu o financování dopravní infrastruktury“. Jedním z argumentů proti schválení projektu stavby jihočeské dálnice prý byla vysoká rozestavěnost českých dálnic a také hrozící další, byť skryté zadlužení státu.
Je chvályhodné, že ministr vnitra tolik myslí na státní finance. Možná by ale panu Pecinovi jeho spolupracovníci nebo bývalí spolustraníci z ČSSD měli rozšifrovat zkratku PPP. Skrývá se za ní ve světě hojně využívaný model partnerství veřejného a soukromého sektoru. Jednoduše řečeno – vysoutěžená soukromá společnost za své postaví a po dobu třiceti let bude včetně údržby a oprav provozovat třicet kilometrů dálnice. Stát společnosti po této době uhradí vynaložené finanční prostředky a vyplatí přiměřený zisk. Je to v současné době nejlevnější a zřejmě i jediná reálná možnost, jak dálnici pro obyvatele či návštěvníky druhého největšího českého kraje vybudovat.
Pane ministře Pecino, než příště učiníte podobné ostudné rozhodnutí, nahlédněte do statistik nehodovosti na silnici E55. V pondělí u Dynína na Českobudějovicku bouralo v hromadné havárii jedenáct vozidel. A když jste v úterý přispěl k dalšímu odložení stavby D3, odváželi ze silnice u Olbramovic na Benešovsku dvě mrtvá těla.
Juraj Thoma