Ministr Slamečka tak na Pecinův popud musí vypracovat „komplexnější materiál zohledňující dlouhodobou představu o financování dopravní infrastruktury“. Jedním z argumentů proti schválení projektu stavby jihočeské dálnice prý byla vysoká rozestavěnost českých dálnic a také hrozící další, byť skryté zadlužení státu.
Je chvályhodné, že ministr vnitra tolik myslí na státní finance. Možná by ale panu Pecinovi jeho spolupracovníci nebo bývalí spolustraníci z ČSSD měli rozšifrovat zkratku PPP. Skrývá se za ní ve světě hojně využívaný model partnerství veřejného a soukromého sektoru. Jednoduše řečeno – vysoutěžená soukromá společnost za své postaví a po dobu třiceti let bude včetně údržby a oprav provozovat třicet kilometrů dálnice. Stát společnosti po této době uhradí vynaložené finanční prostředky a vyplatí přiměřený zisk. Je to v současné době nejlevnější a zřejmě i jediná reálná možnost, jak dálnici pro obyvatele či návštěvníky druhého největšího českého kraje vybudovat.
Pane ministře Pecino, než příště učiníte podobné ostudné rozhodnutí, nahlédněte do statistik nehodovosti na silnici E55. V pondělí u Dynína na Českobudějovicku bouralo v hromadné havárii jedenáct vozidel. A když jste v úterý přispěl k dalšímu odložení stavby D3, odváželi ze silnice u Olbramovic na Benešovsku dvě mrtvá těla.
Juraj Thoma
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_b0f3a571-03c8-11ee-a1c9-003048df98d0_4a8b4bdb74e1d0a4f8440d81f063e211.jpg)
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_cc515138-3114-11e4-aadc-003048df98d0_fa34bf4c6c1174dca3e9e383a937cd52.jpg)


