Nevím, kolik se na Miss dá navěsit reklamy, ale, aniž bych byla feministkou, nejsem si jista, zda bych chtěla propagovat cokoliv svého s bikinami. Ale země je v krizi a zábava odvádí pozornost.
Zatímco Michaela Bakala, dříve Maláčová (cizí jména přechylujeme radostně, svá jména jsme přechylovat přestaly) má své maso, její manžel staví v Karlíně novou redakci Ekonomie (nejen jí). Budova, v níž sídlí Economia dnes, je docela příjemné místo, prostory jsou tak akorát. Nová Economia patrně bude něco podobného, jako má nyní Blesk a spol. Gigantická prostora kravínovitého typu, v níž bude každý slyšet každého, nebude mít na stole moci ani tužku a každý bude koukat každému na obrazovku. Doporučuji ještě druhdy propagovaný, pak naštěstí zavržený, systém putovních pracovních míst, kdy si člověk sebou nosí jen krabici s nejnutnějším. Kdysi mi dokonce jakýsi punťa z Price Waterhouse vyprávěl, že zvažují, že by míst bylo ve skutečnosti méně, protože v auditorské firmě vlastně pořád všichni nejsou, ušetří to prostředky a pokud by náhodou přišli všichni, tak budou mít ti, kteří přijdou poslední, smůlu. Vstávejte do práce brzy… Třeba nenajdete ani fabrický komín… Doufám tedy, že tohle někoho nenapadne. Když už nikoho nenapadlo, že novinář se taky občas potřebuje soustředit nebo pohovořit se svým zdrojem, aniž by jej slyšelo padesát dalších lidí. Ale na chudej lid musí být přísnost..
Česká televize se rozhodla nevysílat nominační večer Českého lva. Uklidnilo mne to. Vždycky jsem si myslela, že fakt, že mne Český lev otravuje a připadá mi bezmezně trapný, je chyba je ve mně. Zdá se, že „chyba“ je ve více z nás, včetně televize veřejné služby. Asi nemáme smysl pro humor nebo co. Petr Dvořák, šéf České televize, touží po tom, aby večer byl noblesní, šarmantní a krásný. Nejsem si jistá, zda to není marná naděje. Dokud to bude mít v rukou tahle parta, nic vznešeného z toho nebude. Ostatně, kde by se to tady taky vzalo.
Helena Fraňková, druhdy šéfka odboru audiovize ministerstva kultury, stala se ředitelkou fondu kinematografie. Fond začal už fungovat ve Veletržním paláci v Praze. Helena Fraňková je energická žena, která dokáže čelit i Deaně Jakubiskové a postavit do pozoru i poslance. Myslím, že by dokázala uřídit cokoliv, nejen filmaře. Přeju jí hodně štěstí, jen mne mrzí, že se s ní už nebudu potkávat tak často. Vždycky byla osvěžením parlamentních dní.
Nova má buď strašnou smůlu nebo …. je to jinak. Střemhlav padající prodeje reklamy, pravda, mohou být do druhé. Padající sledovanost, byť cílovku už zveřejňují všepohlcující jednu, asi nebude obchodní strategie. Proč je vidina bankrotu vždy tak viditelná?
Světem „pracovníků médií“ hýbe týdeník Agenda – papírový týdenní monitor médií.
Pro koho je určen, těžko říct, prý pro lidi, kteří nemají čas. Nebo chuť. Mám kolem sebe lidi, kteří nemají čas, ale zprávy si aspoň proletí. Nebo mají RSS. To jsou ale fanatici. Protesty autorů, že jim Agenda vykradla články, jsou legitimní de facto, ale ne de iure. Ale pokud je právně všechno v pořádku, inu, zdroj tam uveden je – je to zpravodajská licence. Že jste nikdy neviděli zpravodajství o zpravodajství? Maně si vzpomínám, jak za mé deníkářské éry se jedna moje kolegyně z jiného média natolik inspirovala mým komentářem, že byl z dobré poloviny naprosto totožný. Inu, takový je svět.
Politickými komentáři stále rezonuje sjezd ČSSD. Návrat Miloše Zemana na politickou scénu a upozadění Jiřího Dienstbiera. Jiří Dienstbier na sjezdu sice předstíral, že svět se nezboří, ale v tom případě dost dobře nechápu jeho soustavné nářky. Připomíná mi to nedávné dny, kdy na jakémsi socanském zasedání rozdával maily, údajně pocházející ze SPOZu. Zda pocházely či nikoliv, se nezjistilo. Proč je JD tak mediálně populární? Inu, těžko říct, možná kvůli „jménu, které známe“ a napojení na lidi, kteří kolem něj dokáží udělat mediální bublinu. Aby bylo jasno, nevadí mi Dienstbierovy názory, i když si nejsem jista, zda patří do ČSSD. Vadí mi, že se neumí k prohře postavit jako chlap. O sobě jako politikovi tím řekl vše, předklonu se politika dělat nedá. Kam se ti chlapi poděli? Myslím, že ten indický kmen, který muže odstavil od všeho, kromě plození dětí a všechno řídí ženy, se nemusí mít tak špatně. Nejhorší je totiž zhrzenej mužskej, jak už věděla moje prateta.
Podle agentury Reuters každý měsíc kouká na YouTube přes miliardu lidí. I díky chytrým telefonům. Sledovanost neustále roste - z 800000000 měsíčních diváků online videa, které YouTube dosáhla v říjnu 2011 Zdá se, že „klasice“ začíná odzvánět.
Na jihokorejské banky zaútočila prý Čína. DDoS útoky jsou teď vůbec populární. Nedávno se to stalo zpravodajským serverům. Někdy mám pocit, že by bylo docela fajn na pár dní shodit všechno. Potřebujeme snad teď hned vědět, že se někde vybourala tramvaj? Co by se stalo, kdybychom se o schválení zákona dozvěděli o den či tři později? Nic.
Editor Reuters, obviněný ze spiknutí s hackery vydal komentář ve snaze vyvrátit obvinění. V Los Angeles Times.
Možný kybernetický útok dočasně vypnul počítačové sítě největších bank v Jižní Koreji.
CIA je na pokraji podpisu smlouv o cloud computingu s Amazonem v hodnotě až 600 miliónů dolarů za 10 let. Jako kdyby třípísmenová agentura věděla, jestli tady za deset let ještě bude… A že Amazon nikdo nehackne. Šetření v otázkách bezpečnosti se nevyplácí.
Editor Esquire Alex Bilme přiznal, že časopis používá témata „okrasných“ žen pro mužské čtenáře „stejným způsobem, jakým zajišťuje téma automobilů“. Bilme řekl, že politika jeho časopisu je „upřímnější“, než politika ženských časopisů, které nazval ženským průmyslem.
New York Times varoval, že britské návrhy na regulaci tisku prostřednicvím královské Charty etického chování útočí na svobodu projevu a ohrožuje přežití malých vydavatelů a internetových stránek... Ne. Útočí na bezostyšnost lhářů a bulváru. Ohrožuje přežití prodejné a senzacechtivé žurnalistiky. Drben.
Sociální média mohou být na vzestupu, neb se miliony pologramotných uživatelů hrnou na Facebook a Twitter, ale v USA a Velké Británii, aktivní využití sociálních služeb je na ústupu- v roce 2012 kleslo na 23% a 24% , podle nové zprávy od Motorola Mobility.
Jak je vidět, lidé jsou ještě normální.
Irena Ryšánková