Po započtení motoristického segmentu trpícího omezenou nabídkou dostupných vozů jsou výsledky celého maloobchodu ještě slabší, a sice oproti loňskému září je maloobchod v plusu jen o 1,5 % a přibližuje se tak předcovidovému roku 2019.
Zatímco celý maloobchod v posledním měsíci poklesl, velmi dobře si dál vedou internetové obchody. Jejich reálné tržby jsou aktuálně o 22 % výše než loni v září a o téměř 62 % nad úrovní roku 2019. Z toho jasně vyplývá, že ani rozvolnění a s ním spojené otevření kamenných obchodů jejich oblibu nijak nesnížilo.
V meziročním srovnání z pohledu sortimentu si v září vedly dobře obchody s elektronikou, domácími potřebami, drogérií. Solidní byly i výsledky obchodů s obuví a oblečením, i když na druhou stranu si nelze nevšimnout oproti srpnu zřetelného útlumu zájmu o toto zboží ze strany spotřebitelů.
Celkově čísla z maloobchodu neukazují, že by se spotřeba domácností jakkoliv utrhla ze řetězu. Boom odložené poptávky se v podstatě nekoná, ať už z důvodu omezené nabídky dováženého zboží nebo třeba jen proto, že jsou lidé s ohledem na dramatický růst nákladů na bydlení prostě jen opatrnější. V tomto směru se nejspíš nic nezmění ani v posledních dvou měsících roku, navíc spotřebitelé budou muset počítat s vyššími cenami zboží i služeb.
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_b0f3a571-03c8-11ee-a1c9-003048df98d0_4a8b4bdb74e1d0a4f8440d81f063e211.jpg)
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_cc515138-3114-11e4-aadc-003048df98d0_fa34bf4c6c1174dca3e9e383a937cd52.jpg)


