Samotný deficit je samozřejmě obří a neodpovídá tomu, co si česká ekonomika může dovolit. Tyto Babišovy deficity budeme v budoucnu platit vyššími daněmi či vyšší inflací. Rozpočtové výdaje, které by mohly v budoucnu směřovat na rozvojové oblasti, spolknou výdaje na úroky ze státního dluhu a splátky státního dluhu. V současné době bychom přitom rozpočtem potřebovali pomoci soukromému sektoru, který jediný může pomoci ekonomice k růstu. Místo toho ze schváleného rozpočtu vychází vítězně stát, který bude nadále bobtnat na úkor soukromé sféry. Obří deficit také vypovídá o tom, že vládní strany, které nezvládají boj s druhou vlnou koronaviru, si v rozpočtu dělají finanční vatu s cílem uplácet a uchlácholit své voliče před sněmovními volbami. Ze všech těchto důvodů nemůže politik myslící dále než k nejbližším volbám tento návrh rozpočtu podpořit.
Dalším selháním vlády je také nepřipravenost na rozdělování peněz z transformačního fondu EU, který by mohl významně pomoci dotčeným regionům. Vláda bohužel nemá připraven dostatek projektů a velký otazník visí také nad spolufinancováním ze státního rozpočtu.
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_b0f3a571-03c8-11ee-a1c9-003048df98d0_4a8b4bdb74e1d0a4f8440d81f063e211.jpg)
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_cc515138-3114-11e4-aadc-003048df98d0_fa34bf4c6c1174dca3e9e383a937cd52.jpg)


