- Nebude vyřešena ekologická otázka komplexně. Státy Unie se na produkci CO2 podílí asi 4 % (!) – v tom samozřejmě není jen osobní a nákladní doprava, ale i produkce firem a továren. Zkomplikuje EU a národní Nebude jasné, jak na nápor elektromobilů bude reagovat energetická soustava a o kolik se zvýší produkce CO2 z elektráren.
- Nebudeme znát úhrnné emise CO2 za celý životní cyklus elektromobilu. Tedy ty, které jsou vyprodukované během jeho výroby (vč. baterií), používání a následné likvidace.
- Nebude ČR vědět, kde vezmeme takové množství energie pro elektromobilitu. Z ČR se totiž stane do několika let dovozce energie (jakmile bude utlumena činnost uhelných elektráren). Dostavba dalších jaderných bloků, které by mohly jako jediné tento výpadek stabilně nahradit, je rozhodnutím vlády ANO a ČSSD za potlesku opoziční koalice SPOLU a Pirátů se STANem, v nedohlednu. Vyřazením Rosatomu totiž de facto padá dostavba jaderné elektrárny úplně, protože srovnatelnou technologii nikdo jiný nenabízí.
- Nebude jasné, o kolik zvýšená poptávka po el. energii vyžene ceny nahoru a jaké toto bude mít sociální dopady na občany.
- Nebude řešení, jak nakládat s obrovským množstvím baterií – tedy s velmi nebezpečným odpadem.
- Nebudou tisíce nabíječek na elektroauta u bytových domů.
- Bude stále vzývána kapitalistická mantra „cestujte za prací“. Cestování z venkovských oblastí, menších měst a obcí do zaměstnání totiž často jinak, než autem prostě nejde. A z mezd, které tito zaměstnanci v ČR dostávají, se prostě elektromobil s dostatečným dojezdem v průměrné ceně milion korun koupit a udržovat nedá.
- Nebudeme vědět, kolik to bude občana stát. Nejen nákup elektromobilu, ale celý přechod na elektromobilitu (třeba v nákladní dopravě nebude vůbec jednoduchý), protože se to s velkou pravděpodobností promítne do cen produktů a služeb.
- Nebude stát motivovat občana k nákupu nového auta na elektřinu. Snadno se totiž může stát, že lidé budou udržovat svá stávající vozidla v provozu co nejdéle, protože na elektromobil nebudou mít (nebo jej nebudou chtít), a tak už tak vysoké stáří českého vozového parku (v průměru kolem 15 let) může ještě vzrůst. To s sebou paradoxně může přinést ještě více negativ pro životní prostředí.
Kateřina Konečná: Neberte nám auta!
Evropská komise přišla se svou představou „boje“ za lepší klima pod názvem „Fit for 55“.
Petr Sak: Může se člověk změnit?
Ve středu 23. 4. 2025 zveřejnil na Prvních zprávách Zdeněk Ertl článek „Kdo dnes nepochopí Kantovo varování, ten nepřežije“ .
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_b0f3a571-03c8-11ee-a1c9-003048df98d0_4a8b4bdb74e1d0a4f8440d81f063e211.jpg)
Petr Markvart: Trocha statistiky k Vatikánu:
V současnosti tvoří Kolegium kardinálů celkem 252 prelátů, z toho 135 volitelů mladších 80 let věku.
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_cc515138-3114-11e4-aadc-003048df98d0_fa34bf4c6c1174dca3e9e383a937cd52.jpg)
Zdeněk Ertl: Kdo dnes nepochopí Kantovo varování, ten nepřežije
V době, kdy politici, technologové i aktivisté sní o „novém“ a „lepším“ člověku, zní Kantovo staré varování aktuálněji než kdy dřív. Kdo dnes nepochopí, že svět ani lidé nejsou rovní, dokonalí a snadno řiditelní, ten v realitě plné krizí a nejistot jednoduše nepřežije.
Nepřehlédněte

Koliha tenkozobá. První vyhynulý pták Eurasie
Vědci potvrdili historicky první vyhynutí ptáka, který obýval pevninskou část Evropy, Asie a severní Afriky. Koliha tenkozobá, dříve běžný druh tažného bahňáka, podle všeho definitivně zmizela z přírody.

Konec politické izolace AfD? Iniciativa části CDU a bolehlav pro Merze
Výrok Jense Spahna o rovném parlamentním přístupu pro krajně pravicovou AfD rozpoutal bouři v německé politice a CDU nyní balancuje na hraně mezi demokratickými principy a pokušením pragmatismu.