S výjimkou Rumunska rostou prodeje na všech trzích, a to navzdory stále větším komplikacím s dokončováním nových osobních automobilů. Problém chybějících čipů, který doléhá na výrobce napříč kontinentem, se stále ještě úplně nepodařilo vyřešit, a tak odvětví čelí především překážkám na straně výroby, zatímco poptávka – jak mimochodem naznačují třeba tuzemské nové objednávky – prochází fází rychlého zotavení. A není to samozřejmě jediný problém, kterému musí aktuálně výrobci čelit.
Přehlédnout nelze ani rostoucí ceny komodit, které jsou pro automobilový průmysl zásadní – ať už jde o ocel, hliník nebo měď. Růst prodejů na evropském trhu nejspíše uvidíme i v dalších měsících, avšak nebude vzhledem k omezením na straně výroby nijak výrazný. Automobilový průmysl tak bude jen pomalu dohánět propad, který zaznamenal v loňském roce. Ostatně už čísla za prvních šest měsíců nebo třeba roční kumulace ukazuje, že návrat k prodejům z doby předkovidové bude trvat nejméně dva roky. O to více se pozornost spotřebitelů bude ubírat směrem k second-handovým vozům, které začaly v některých unijních zemí svižně zdražovat.
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_b0f3a571-03c8-11ee-a1c9-003048df98d0_4a8b4bdb74e1d0a4f8440d81f063e211.jpg)
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_cc515138-3114-11e4-aadc-003048df98d0_fa34bf4c6c1174dca3e9e383a937cd52.jpg)


