Je třeba vzít v potaz i další roli školy, než je vzdělávání a to roli socializační, kdy se navazují kontakty s vrstevníky, učí se komunikovat s cizími lidmi. Domácí způsob výchovy může mít vliv na socializaci dítěte, což může být škodlivé pro jeho další vývoj či další vzdělávání. Rovněž si nemyslím, že titul bakaláře je u rodiče záruka toho, že může tento rodič svému dítěti vyložit kvalitně všechny předměty. Některé z předmětů mohou být tímto způsobem potlačeny, což jistě není dobré.
Experimentální zavedení tzv. domácí výuky poukazuje i na skvělé výsledky u některých dětí, které se mohou odrážet od toho, že jde o děti mimořádně nadané, které by měly lepší výsledky i ve škole. Je však otázkou, jestli by problematika mimořádně nadaných dětí neměla být spíše řešena výraznější podporou vzdělávání nadaných žáků přímo ve školách.
Pokud domácí výuka ano, tak pouze ve výjimečných případech. U těch ostatních je třeba být na pozoru, protože takový způsob vzdělávání může mít řadu negativ.
Marcel Chládek
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_b0f3a571-03c8-11ee-a1c9-003048df98d0_4a8b4bdb74e1d0a4f8440d81f063e211.jpg)
![[title] [title]](http://prvnizpravy.e-vision.cz/repository/profily/_antialias_cc515138-3114-11e4-aadc-003048df98d0_fa34bf4c6c1174dca3e9e383a937cd52.jpg)


